Werkgevers

U bent werkgever, manager, HR- of talentmanager en u vindt het van belang voor uw organisatie dat medewerkers met plezier werken en hun talenten kunnen inzetten en ontwikkelen. Maar in de praktijk loopt dit ook wel eens anders en doen zich bijvoorbeeld onderstaande situaties voor.

  • Uw medewerker neemt te veel hooi op zijn of haar vork en u vreest dat hij of zij gaat uitvallen.
  • U verwacht meer van een van uw medewerker, maar hij of zij laat het in de praktijk niet zien.
  • Een van uw medewerkers heeft herhaaldelijk conflicten met u of andere collega’s.


Dan kan het effectief zijn de betreffende medewerker een coachingstraject aan te bieden. Een traject waarin uw medewerker onder andere meer zicht krijgt op:

  • Waarom hij of zij de ongewenste situatie in stand houdt.
  • Welke ongewenste gedragspatronen hij of zij heeft ontwikkeld en hoe deze kunnen worden omgebogen naar effectief gedrag.
  • Wat zijn of haar talenten zijn en hoe deze op eigen wijze kunnen worden ingezet.
  • Wat zijn of haar valkuilen, belemmeringen en blokkades zijn en hoe hiermee kan worden omgegaan.


In overleg met u en de medewerker worden afspraken gemaakt over het coachingstraject. Gedurende het coachingstraject vindt terugkoppeling naar de opdrachtgever plaats over de voortgang van het traject.

Een andere situatie waarin u coaching zou kunnen aanbieden is als medewerkers in een outplacementtraject komen en verplicht ander werk moeten zoeken.

Afhankelijk van de coachvraag en het niveau van persoonlijke ontwikkeling van de medewerker vinden er 3 tot 9 coachgesprekken van 1½ uur plaats.